روستای زشک مشهد

روستای زشک

شهر مشهد جاذبه های زیادی برای گشت و گذار دارد. در میان جاذبه های شهر مشهد اگر به دنبال طبیعت گردی هستید می توانید سراغ روستاهای شهر مشهد رفته و طبیعت گردی کنید.
همانطور که می دانید شهر مشهد روستاهای زیادی برای گردشگری تور مشهد دارد. یکی از روستاهای زیبا و منحصر بفرد مشهد که جزو جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آید روستای زشک است.
اگر جزو طبیعت گردان باشید روستای زشک یکی از بهترین مکان ها برای طبیعتگردی است. این روستا به چشمه های جوشانش معروف است.
روستای زشک
این روستا منحصر بفرد است به طوری که اگر در مسیر رودخانه پیش بروید به جایی می رسید که رود خانه کاملا خشک است و شما چند متر پایین تر می بینید که آب از دل زمین بیرون می آید.
زشک در میان محلی ها و قدیمی ها به زشک زیبا معروف است. روستاهای ییلاقی مشهد پذیرای زائران و مشهدی ها برای تفریح و گشت و گذار است. کوهپایه های جنوبی و کوهستان بینالود در محدوده شهرستان طرقبه در واقع محدوده ای است که عمده ییلاقات مشهد در آن قرار دارد.

چطور به روستای زشک بریم؟

برای اینکه به روستای زشک بروید، ابتدا به شهر شاندیز رفته و از پارک وکیل آباد که بوسیله ی جاده مستقیم به روستای زشک برسید. شما از مشهد تا روستای زشک تنها ۱ ساعت زمان می برد.
مسافت از شاندیز تا زشک حدود ۱۵ کیلومتر است که در این مسیر می توانید کباب شاندیز یا کوبیده را تجربه کنید.

درباره روستای زشک

روستای زشک مناظر و چشم اندازهای زیبا و محیط با صفا و آب و هوای معتدل یک مقصد گردشگری تور لحظه آخری مشهد جذاب برای طبیعت گردان است. نام این روستا از کلمه زو به معنی چشمه های جوشان گرفته شده است. روستای زشک با کوه ها و رود های پر آب و باغ های سرسبز میوه از بهترین مناطق ییلاقی به شمار می آید.
میوه های روستای زشک
روستای زشک یک روستای کوهپایه ای ییلاقی است که دارای سقف های شیروانی، باغ های پر میوه، رودخانه پر آب با آب های سرد است و همه آنچه که یک طبیعتگرد می خواهد را دارد.
روستای زشک بافت و معماری سنتی و قدیمی دارد که خانه های آن با دیوارهای سنگچین است و سقف های آن شیروانی است.
روستای زشک دارای باغ های زیبا و پر میوه با میوه هایی چون آلبالو، گیلاس، زردآلو و هلو است. اگر در تابستان به این روستا سفر کردید حتما از میوه های نوبرانه آن خریداری کنید.
وجود چنارهای تنومند و پر سایه این روستا را زیباتر کرده است.

مناطق دیدنی اطراف روستای زشک

چشمه قلقلی یکی از چشمه های نزدیک روستای زشک است که میعادگاه طبیعت گردهای مشهدی است. این چشمه قُل قُل از زمین می جوشد و آب این چشمه آنقدر زیاد است مثل اینکه لوله آبی ترکیده است.
برای دیدن این چشمه پر آب و دیدنی کافی است که از روستای زشک در امتداد بالا دست رودخانه به سمت روستای حیطه بروید. حدود ۴ کیلومتر از زشک تا چشمه قلقلی راه خاکی است.
اگر بخواهید به قله های «چمن»، «فِلِسکه» و «شیرباد» صعود کنید چشمه قلقلی در ابتدای راه قرار دارد.
صعود به قله چمن
با توجه به اینکه این منطقه کوهپایه ای است، برای صعود به قله ای مثل قله چمن که از قله های بینالود است، شیب ملایمی دارد که برای کوهنوردی و راهپیمایی مناسب است.
دامنه های این قله محل رویش انواع گیاهان دارویی و خوراکی است.
بلندترین قله این کوهستان، قله شیرباد است. راه صعود به قله یک مسیر پاکوب در حاشیه رودخانه است. لازم به ذکر است که قله شیرباد به بام خراسان معروف است.
در دامنه شرقی قله شیرباد، دره و چشمه نهل را خواهید دید که چشمه ای پر آب در چمنزار اولنگ است. در دره نهل گل های بابونه را خواهید دید.

رودخانه های اطراف زشک
همانطور که گفتیم این روستا المان های زیاد و متعددی برای گشت و گذار دارد و به همین قیمت تور مشهد خاطر گردشگران زیادی به این شهر می آیند.
بهترین زمان برای سفر به این روستا بهار و تابستان است اما دیدنش در فصل پاییز و زمستان نیز توصیه می شود.
علاوه بر میوه های این روستا، نان های محلی هم در میان گردشگران پر طرفدار است.
در مسیر رفتن به روستا و در اطراف روستا رستوران هایی چون کوروش ابرده، ایرانیان ابرده و رستوران آفتابگردان می توانید انواع کباب های محلی را میل کنید.

تله کابین زشک

تله کابین زشک

یکی از امکاناتی که برای توسعه گردشگری در این منطقه در حال ساخت است تله کابین زشک می باشد که این طرح می تواند گردشگران زیادی را به این منطقه بیاورد. البته این تله کابین قابلیت جابه جایی بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر گردشگر در طول روز یکی از بزرگ ترین و مجهزترین پروژه های تله کابین در سطح کشور است.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

معرفی جدیدترین تکنولوژی های تلویزیونهای ۲۰۱۹ ال جی

کلید سازی سیار و شبانه روزی